e-recepta, IKP

e-recepta
https://pacjent.gov.pl/erecepta

Jak to działa:
– lekarz elektronicznie wystawia e-receptę
– jeżeli pacjent ma aktywne Indywidualne Konto Pacjenta (IKP) to na telefon otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem, który w połączeniu z jego numerem Pesel umożliwi wykupienie leków w aptece
– jeżeli pacjent nie ma jeszcze aktywnego IKP otrzyma od lekarza papierowy „wydruk informacyjny” (w formacie dzisiejszej recepty). Wydruk zawiera 4-cyfrowy kod, który umożliwia wykupienie leków w aptece

Co zrobić, żeby SMS-y przychodziły na telefon?
– zaloguj się na swoje IKP
– wybierz zakładkę „Moje konto”
– zaznacz zgodę na otrzymywanie SMS-ów (ewentualnie maili) informujących o wystawieniu recepty
– odtąd każde wystawienie e-recepty będzie potwierdzone SMS-em zawierającym 4-cyfrowy kod
– lekarz może wystawić e-receptę na większą ilość opakowań – będziesz je stopniowo realizował w odpowiednim dla siebie czasie, bez konieczności kolejnych wizyt w przychodni
– e-recepty nie zgubisz, pozostanie dostępna w aptece do momentu wykupienia wszystkich przepisanych przez lekarza opakowań
– użytkownicy aplikacji Visimed również otrzymają informacje o wystawionej e-recepcie

Indywidualne Konto Pacjenta (IKP)
https://pacjent.gov.pl/ikp

Na swoim IKP:
– zobaczysz swoje e-recepty, z informacją o dawkowaniu
– zobaczysz wszystkie recepty zrealizowane po 1 stycznia 2019 (także papierowe)
– znajdziesz historię swoich wizyt opłaconych przez NFZ (od 2008 roku)
– możesz udostępnić osobie bliskiej lub lekarzowi informacje o stanie zdrowia i historię przepisanych leków

Dzięki IKP:
– otrzymasz e-receptę SMS-em lub mailem
– jeśli chorujesz przewlekle, to po ustaleniu z lekarzem otrzymasz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie
– w 2021 roku w ten sposób otrzymasz e-skierowanie

Jak się zalogować do IKP?
– np. za pomocą profilu zaufanego – wejdź na stronę www.pacjent.gov.pl

Jeśli nie masz profilu zaufanego, załóż go.
Możesz:
– założyć go online przez bank — banki, w których możesz to zrobić: PKO BP, PKO SA, Millenium, mBank, ING, Alior
– zarejestrować się w serwisie pz.gov.pl i potwierdzić swój PZ w punkcie potwierdzającym — np. w oddziale NFZ, urzędzie gminy, urzędzie skarbowym.